Zeer verschillend... totaal verschillend...
Kijk maar eens naar het aantal doden per capita met schietwapens alleen al van die twee landen, dan weet je al genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, nogal. Sterker nog: binnen de VS zijn al enorme cultuurverschillen. Dus welk deel van de twee culturen wil je vergelijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bowling for columbine geeft bijv. een mooi inkijkje. waar op een gedeelte in de film de sociologische verschillen worden duidelijk gemaakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
een uiterst gedetaileerd verslag van de amerikaanse geschiedenis: http://www.youtube.com/watch?v=Zqh6Ap9ldTs