Eénderde moslims wil emigreren nu Wilders zo populair word. Is dit een positieve, of negatieve ontwikkeling?

Iemand die een mening heeft over deze (zorgelijke) ontwikkeling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vervolgens de zigeuners het land uit jagen, en dan de werklozen, en dan....??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zijn we nog niet tevreden
paulus811
14 jaar geleden
Je vraag is op zich goed, maar je neemt al stelling in door het 'zorgelijk' te noemen. Ik vraag me sterk af of dat zo is. Tussen willen en doen zit ook nog een heel groot gat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@paulus811:Ik heb de zin letterlijk over genomen uit een bericht op nu.nl... En uitgaande van de berichtgeving ben ik net zoals 18% van de ondervraagde allochtonen voor Wilders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu.nl. Staat er zelfs zonder taalfouten...

Het beste antwoord

Dit is een zeer positieve ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Het zegt mij niet zo veel. Als deze mensen willen vertrekken moeten ze dat vooral doen, ze worden nergens toe gedwongen. Wel kan ik me het voorstellen dat de moslims die wel het beste er van maken wel een beetje moedeloos worden van Wilders en zijn botte uitspraken. Alleen kan ik mij niet voorstellen dat dat een reden is om te emigreren. Ik vind het dus niet zo zorgelijk en daarnaast zijn er ook heel veel Nederlanders die wel eens nadenken over emigreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft negatief. Veel moslims zijn erg aardig en bovendien fleuren ze het straatbeeld wat op met hun getinte huidskleur (ik heb in een blanke wijk gewoond en dat zag er ontzettend saai uit, al die blanke koppen, nu woon ik in een zeer gemeleerde wijk en dat ziet er echt veel beter uit).
Het zullen ook voornamelijk de rijkere en inteligentere mensen zijn die geld en het lef hebben om te vertrekken. Nederland zou daar weer heel wat menselijk kapitaal mee verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve ontwikkeling, Wilders jaagt ze weg... En dat is niet goed, ze zijn Nederlander en door de polarisatie krijgen ze geen kans om goed te integreren...

Als Nederland het voor elkaar krijgt om een samenleving kan laten ontstaan waarin alle mensen een plaats hebben en iedereen elkaar verdraagt en steunt... Is dat niet veel beter dan segregatie en polarisatie?...

Alles in deze wereld is globaal, de co2-uitstoot, vervuiling, de bomenkap, monetaire systeem, alles is globaal, maar dat moet dan ook tot uitdrukking komen in de samenleving, dat hoort ook globaal te zijn... En als wij als Nederlanders daar nu eens een eenheid in kunnen maken, wat is er dan beter dan dat?

Heerlijk die diversiteit, heerlijk dat verschil in cultuur...

En zoals altijd: Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord.... >+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens+1
negatief, zo krijgt Wilders precies wat hij wil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dat positief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders wil ze er helemaal niet allemaal uit hebben. Alleen degene die zich niet willen aanpassen.
Dit is absoluut een negatieve ontwikkeling! Als sommige moslims willen emigreren en Geert Wilders daarvan als reden aanwijzen, dan is dat er zorgwekkend. Misschien hebben ze het gevoel dat ze hier niet gewenst zijn, of zijn ze bang voor anti-moslim praktijken in de toekomst, ik weet het niet, het is in ieder geval duidelijk dat Wilders z'n zin krijgt door de dingen te doen en zeggen die hij doet en zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders doet eigenlijk net als Hitler vroeger heeft gedaan. Hij wilt een soort mensen het land uit en dit is net zo als de jodenvervolging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er zo fout aan dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vergelijking met Nazi Duitsland gaat mij in deze wat te ver...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al is de waarheid nog zo snel, Godwin achterhaalt hem wel ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat was de vraag ook alweer??
Het zou een bijzonder negatieve ontwikkeling zijn!

Wilders doet alsof de hele moslimgemeenschap uit overlast-veroorzakende hangjongeren bestaat, maar niets is minder waar. De grootste groep moslims bestaat uit respectabele hardwerkende mensen.
Ik denk dat onze "beschaafde" samenleving behoorlijk ontwricht zou raken als alle moslim, uit onvrede met de negatieve ontwikkelingen, een week zouden staken.

Ik staak dan met ze mee!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
negatief de groep die dit zal overwegen zal voornamelijk de groep zijn die in stilte een goede maatschappelijke bijdrage (kunnen gaan) leveren.
ondanks dat er vaak geroepen wordt dat de uitspraken niet op iedereen van toepassing is, is het niet geheel ondenkbaar dat deze groep zich dermate aangesproken of aangevallen voelt om op een punt te komen emigratie te overwegen.
ik had hier een paar maanden terug nog over gesproken met een Iraanse jongen die op dezelfde hbo school zit als mij en vertelde dat de reden waarom hij voor internationale studie had gekozen toch wel was om zijn kansen elders te kunnen benutten vanwege de verrechtsing en de uitspraken over moslims en hun geloof.
(dus ook wilders).
maar hij overwoog het en dat is wat anders dan het ook daadwerkelijk gaan emigreren.
hij vond zelf ook dat juist in tijden met zulke uitspraken jegens moslims hij eigenlijk moest blijven om als rolmodel te fungeren voor een nieuwe generatie jongeren met een islamitische achtergrond.
ik denk eerlijk gezegd ook wel dat degene die dit overwegen niet degene zijn die op straat mensen lastig vallen. dus of dit bijdraagt aan een oplossing omtrent de problematiek rondom de "straat terroristen" lijkt mij van niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook. Wilders pakt een te grote groep aan, hij zou eigenlijk moeten specialiseren op de groep die daadwerkelijk een last zijn. zoals de straat terroristen bijvoorbeeld.
wie gaat wilders na de moslims nederland uit jagen dan he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de polen en bulgaren misschien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn we wel welkom in Marokko, wij hebben toch ook voor hun veel gedaan....?
Da's negatief, want dat gaat integratie tegen.
Dan bedoel ik niet alleen integratie van moslims, maar ook integratie van niet-moslims in het moslimme!

Wat ik dus bedoel is dat we elkaar meer als gelijken moeten en kunnen zien als we door elkaar heen wonen. Als je groepen gaat afscheiden, dan krijg je oorlog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt en ik vraag me af of ze dat echt wel willen, maar als het waar is, vind ik dit een positieve ontwikkeling.
Iemand die hier naar toekomt (ongeacht kleur, ras of religie) hoort zich aan te passen naar onze maatschappij. In ons land hebben we een bepaalde manier van leven en als deze moslims (of andere buitenlanders) daar een probleem mee hebben, moeten ze vooral niet blijven. Daar zijn zij niet blij mee, maar ook wij niet. Dan zitten we elkaar in de weg en dat zorgt voor conflicten.
Ik denk dat wij nederlanders door de jaren heen voldoende hebben aangetoond dat ook wij het nodige gedaan hebben om al deze buitenlanders tegemoet te komen, maar je kunt niet oneindig doorgaan. Het moet van 2 kanten komen.

PS: Ik geloof alleen niet dat dit echt aan Wilders te danken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel in de meeste kranten staan, maar had vandaag nog geen krant gelezen. En ja, het is jammer voor die keurige mensen, maar ergens moet een begin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit staat op nu.nl en in de Telegraaf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kutzooi
Zoals al in mijn vorige reactie, ik vind het jammer voor die moslims (ik bedoel meer alle buitenlanders bij elkaar) met goede intenties. Als ze toch toch hier moeten blijven heb ik ook liever de goede. Ik kan er ook niks aan doen dat de nederlandse rechtsstaat zo soft is en niet durft in te grijpen bij al die criminelen, die moeten juist het land uit. Maar ik denk dat als die goede moslims (buitenlanders) hier een tijdje zijn, ze vanzelf ook crimineel worden, omdat ze zien hoeveel aanzien dit geeft binnen hun eigen gemeenschap.
V.w.b. het aanpassen waar jij het over hebt, ben ik het niet met je eens. Dat zal ook wel een lange discussie worden en heeft dan niks meer met deze vraag te maken. Ik vind dat het nederlandse volk door de jaren heen genoeg heeft gedaan en nog steeds doet en ik geloof niet dat de andere bevolkingsgroepen (en in het speciaal de moslims) net zoveel hebben gedaan om zich naar ons aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kutzooi, volgens mij heb je wel gelijk, maar dit hele probleem heeft bijna niks met Wilders te maken, dit speelde allemaal al ver voor zijn tijd. Hij weet heel goed dat de bom op springen staat en als hij dat laatste beetje kan geven, zal hij het niet laten. Wilders is niet dom, hij weet alleen niet hoe hij zijn intelligentie het beste kan gebruiken. Niet al zijn ideeen zijn verkeerd, maar hij provoceert alleen maar en weet nooit iets af te ronden. Sterker nog, hij begint zelfs nooit wat.
Negatief. Wilders scheert ze ALLEMAAL over 1 kam, zonder onderscheid.

De vertrekkers zullen heel vaak de mensen zijn waar je helemaal geen last van hebt en die een goede bijdrage aan de maatschappij leveren. Maar die er genoeg van hebben om voor rotte vis uitgemaakt te worden.

De blijvers zetten de hakken in het zand en gaan 'de strijd' aan.

zo werkt hij dus zijn eigen doel tegen.

(als dat echt een veiliger samenleving zou zijn dan.

ik verdenk hem er ernstig van dat zijn enige doel is: alles ter meerder eer en glorie van Wilders en geen tegenspraak.

Waarvoor hij de islam dus NODIG heeft.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders? Ergens een warm hart voor?
Dit moet een grap zijn....
een negatieve ontwikkeling als je niet tegen moslims bent en vind dat die er ook moeten zijn en een positieve als je tegen moslims bent. Ik vind het een negatieve ontwikkeling, het is toch belachelijk die mensen weg moeten omdat Wilders tegen ze is? Ik heb niks tegen moslims zolang ze maar niet extreem worden en verschillende culturen vind ik juist leuk. Waarom zou je tegen moslims zijn?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zie ik zeker als negatief. Allereerst vind ik het een enge gedachte dat één man het voor elkaar krijgt dat één derde van de moslims wil emigreren. Niet bepaald iets om trots op te zijn. Ik dacht dat Nederland zo gastvrij was? Dat geldt zeker alleen als we zin hebben in een broodje shoarma?

Eerst halen we ze binnen, mogen ze fijn gaan schoonmaken en in fabrieken werken. Genieten we van Turkse pizza's en leren we hun buitenlandse keuken waarderen. Vervolgens willen we dat ze integreren, wat de meesten ook doen. Zijn we eindelijk op een punt gekomen dat we allemaal samen kunnen leven en de nieuwe generaties langzaam negatieve kanten omzetten in positieve, krijg je dit!

Draai het verhaal eens om en stel je voor dat er een gek opstaat in Australië, Canada, waar dan ook, en Nederlanders eruit wil werken op de manier die Wilders hanteert. Ik ben het er absoluut mee eens dat iedereen een positief steentje moet bijdragen in deze maatschappij. Rotte appels zitten overal, ook onder de Nederlanders. Pik die eruit (maar dan ook allemaal!), maar laten we alsjeblieft geen geschiedenissen herhalen waarvan je toch zou zeggen dat we iets hebben geleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een negatieve ontwikkeling voor het imago van moslims. Er is 1 man die veel schreeuwt, maar waarschijnlijk niets/weining voor elkaar krijgt, en ze willen meteen weg. Dat is volgens mij weglopen voor de problemen, en zulke mensen mogen van mij gaan.
Ik vind dat er een sterk tegengeluid moet komen tegen Wilders. Dat is er nu niet, de huidige politieke partijen nemen hem te serieus. Die man kraamt(naar mijn mening) veel onzin uit, maar er is niet 1 politicus die er iets tegen in brengt.
Als ze niet bereid zijn te strijden voor hun rechten, mogen ze van mij gaan. Maar ze moeten ervoor strijden.

Daarnaast vind ik dat ze eerst de verkiezingen kunnen afwachten en dan pas zulke artikelen moeten publiceren, waarschijnlijk is dit een storm in een glas water.

Toegevoegd na 14 uur:
Zouden de mensen die zo negatief zijn om minnetjes uit te delen willen vertellen waarom? Volgens mij voegt dit antwoord namelijk wel wat toe. Je mag het niet met mijn mening eens zijn maar dat betekent niet dat je een min-duimpje hoeft te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huidige politieke partijen hebben het lef niet om iets tegen hem te ondernemen. Ze zijn veel te bang om onderuit te gaan en dit met de volgende verkiezingen te moeten bepalen. Ze hobbelen liever rustig verder met hun oogkleppen op, zoals het altijd al is geweest (see no evil, hear no evil).
Trouwens van mij krijg je geen min-duimpje, maar ben het niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt
Nova heeft onderzoek hiernaar gedaan en het viel allemaal wel mee. Vooral jongeren laten zich niet zo snel uit het veld slaan. Jammer dat er blijkbaar geen moslims op Goeie Vraag zijn om antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En laat het nu precies om die jongeren gaan. Uiteindelijk zijn die min of meer de rotte schakel.
Wilder wil de criminele moslims Europa uithebben. Dit kan ik alleen maar toejuichen.
Zijn die dubbele paspoorten van de Marokkanen tenminste nog ergens goed voor :)

Nee, ik heb niets tegen buitenlanders (echt niet) zolang ze zich maar aanpassen en geen misdaden plegen.
Zolang ze naast naast het veelgebruikte: "Rechten" ook het woord "Plichten" kennen (en erkennen). Zolang ze maar weten dat het andere veel geuite: "Respect" niet alleen door hen in ontvangst genomen moet worden, maar ook uitgedragen moet worden naar hun Nederlanders... Nee, dan heb ik er niets op tegen.

Maar als ik dan weer het verhaal van een vriend uit Eindhoven hoor, die op zijn fiets thuis kwam en een groepje Marokkaanse jochies tegen kwam die hem meedeelden dat ze zin hadden hem in elkaar te rammen... Tja... dan denk ik dat Wilders het nog niet zo gek bekeken heeft.

Om Wilders nu, zoals hierboven meerdere malen gedaan wordt, te vergelijken met Hitler, dat gaat mij veel en veel te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een groep zich niet meer welkom voelt (mede) door toedoen van een organisatie die beweert voor 'vrijheid' te zijn, dan klopt er iets niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze ontwikkeling heeft twee kanten. Dat Wilders populairder wordt, vind ik sowieso een zorgelijke ontwikkeling.
Ik vind dat Nederland het land moet blijven/weer moet worden waar iedereen welkom is, en waar iedereen zich thuisvoelt.

Aan de andere kant, als er ook van die allochtone jongeren vertekken, die alleen maar herrie schoppen, dat vind ik wel positief. Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat alle allochtone jongeren herrie schoppen en weg moeten, laat daar geen misverstand over bestaan.

Ik wil in een land wonen waar iedereen elkaar respecteert, waar iedereen een grap over elkaar kan maken, zonder dat iedereen dan weer overhoop ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit echt negatief.
Tuurlijk zijn er moslims die radicaal/extremistisch zijn in hun doen en laten.

Maar anderen zijn gewoon normaal met hun geloof en niet extremistisch.
Die werken ook gewoon hard voor hun gezin of voor hunzelf.

We moeten gewoon wat beter omgaan met onze naaste i.p.v. vooroordelen te hebben over anderen.

Help bijvoorbeeld je allochtone buurman of buurvrouw eens met de dingen waar hij/zij moeite mee heeft.

Je zult zien dat je er echt veel voor terug krijgt.